Training & kleding

Trainingen
Waar vind ik de trainingsinfo zoals: wie, wat, waar en wanneer?
Alle info die je nodig hebt staat in de bevestigingsmail die je automatisch krijgt na inschrijving. Ben je deze kwijt? Check dan via de locatiepagina, onderaan de kaart vind je de gegevens van jouw locatie. Maar je kunt ook inloggen en in je persoonlijke profiel zoeken naar Mijn Cursus: daar kun je de bevestigingsmail opnieuw aan jezelf versturen.

Gaan we echt 1,5 uur hardlopen?
Nee, geen zorgen. De les begint altijd met een theoriedeel, daarna volgt een uitgebreide warming up en loopoefeningen. Dan begint de kerntraining pas. En deze sluit je weer af met een cooling down.

Hoeveel trainingen doe je in één week?
Naast de gezamenlijke training is het advies om zelf (met de audiocoach in de Hardlopen.NL App) of met loopmaatjes nog een keer te trainen. Zo is het trainingsschema ook opgebouwd. Ben je fit, pijnvrij en heb je zin in nog een training? Dan kun je nog een derde keer trainen. Plan bij drie trainingen per week wel steeds een rustdag in, zodat je altijd om de dag traint. 

Ik ontvang geen nieuwsbrieven met schema’s en opdrachten, wat nu?
Stuur dan een mailtje naar yakultstarttorun@atletiekunie.nl, vermeld daarin je naam en jouw correcte e-mailadres. Je kunt trouwens de nieuwsbrieven ook terugvinden op 'Mijn downloads"als je bent ingelogd.

Welke schoenen en kleding heb ik nodig?
Het beste loop je op een paar echte hardloopschoenen die passen bij jouw voet type en loopstijl. Welke dat zijn, weten ze in hardloopspeciaalzaken. Meestal kun je hier een looptest- of loopanalyse doen, zodat je precies weet welke schoen voor jou het best is. Ook voor kledingtips kun je daar terecht.