• Voeding

    Wat zijn goede brandstoffen om op te lopen? En wat juist niet? Kun je het best voor of nĂ¡ het hardlopen eten? Moet je meer of juist een beetje minder gaan eten door de dag heen? En hoeveel vocht heeft je lijf nu nodig? Kortom: jij wilt leren eten en drinken als een hardloper. Tijdens Start to Run leer je er alles over. Nu alvast een aantal tips om jou op weg te helpen.

    Bekijk alle voedingstips
  • Kleding

    Je gaat (weer) beginnen met hardlopen. Een heel mooie en goede stap! Daarbij zijn nieuwe kleren en schoenen niet alleen leuk als motivatie; ze zijn ook noodzakelijk. Goede schoenen die passen bij jouw lichaamsbouw en vochtafdrijvende kleding geven je meer plezier bij het lopen. Legitiem shoppen dus en je ziet er ok nog eens flitsend uit!

    Bekijk alle kledingtips
  • Training

    Misschien ben je zelf al eens begonnen met hardlopen. Of met een sportieve vriend of vriendin meegegaan? Gewoon je hardloopschoenen aangetrokken en de deur uit gerend.....grote kans dat het een eenmalige sportieve actie was en dat je nu bent afgehaakt? Onze ervaren trainers begrijpen dat en helpen jou veilig en verantwoord op weg. Met volop aandacht voor jou, dus de kans van slagen is groot. Onderschat bovendien het gevoel van samen lopen niet: met een verantwoorde opbouw en een goede stok achter de deur lukt het jou ook!

    Bekijk alle trainingstips
  • Warming-Up

    Het is heel zinvol en belangrijk om je lichaam voor te bereiden op de inspanning van het hardlopen. Dit helpt ook vervelende blessures voorkomen. Met wat simpele warming-up oefeningen kun je ook thuis aan de slag. Hier een paar handige voorbeelden voor je.

    Bekijk alle oefeningen